Szegedi Kis István írta a Theologia sincerae Loci Communes de Deo et homine című munkát, mely a magyarországi helvét reformáció első teológiai rendszerezése. A Somogyi-könyvtárban levő példány 1608-ban Bázelben jelent meg. A kézírásos bejegyzésből egy 1616-os tulajdonosról szerezhetünk tudomást, a beragasztott ex libris tanúsága szerint Kollonich László nagyváradi püspök tulajdonában volt a munka, az ő gyűjteményéből pedig a Somogyi-könyvtárba került.
Ebben a kötetben található Skaricza Máté életrajza és portréja Szegedi Kis Istvánról.
Az anyaggyűjtést Szegedi Kis István már 1561 nyarán megkezdte, majd Ráckevén folytatta s ott is fejezte be. A kötet azonban csak halála után 1585-ben jelent meg Bázelben. A Loci communes a dogmatika, az erkölcs, az egyházjog és alkotmány kérdéseivel foglalkozik. Szegedi hittana azonban nem önálló munka, hanem kompiláció. Bullinger, Vermigli, Musculus, Kálvin, Béza és Melanchton különféle szövegeit másolta egymás mellé, még az eltéréseket sem vette figyelembe, az olvasóra bízta, hogy válassza ki a különféle tanbeli variációk közül a számára megfelelőt.

Szegedi Kis István önállósága abban nyilvánult meg, hogy a közlendő anyagot maga választotta ki. Ezt a válogatást a fenti szerzők műveinek alapos ismerete előzte meg. Megtudhatjuk a válogatásból azt is, hogy a luther-melanchtoni szemléletből nem máról holnapra tért át a helvét irányzatra. Alaposan megismerte és tanulmányozta a svájci reformátorok műveit is. Kálvin hatása például az Úri ima magyarázatában ismerhető fel. Szegedi magyarázatában 30 eredeti Kálvin-idézetet lehet felfedezni. Ezek az értelmezések Kálvin 1545-ös genfi latin nyelvű kátéjából valók. Az úrvacsoráról írt részben is Kálvin irányát fedezhetjük fel.
Pedagógiai elveit a munka 298-300. oldalán olvashatjuk.